Nu är drömmen verklighet!

Tårtsug!

Publicerad 2014-01-11 23:03:33 i Allmänt,

Man har ju läst på de flera ställen att Spanien inte är ett ställe att bo i om man gillar att baka. Just på grund utav att det är svårt att få tag i rätta grejerna. Jäst, kakao, "rätt" mjöl och lite allt möjligt. Jag har faktiskt funnit det jag ska ha hittills och måste säga att jag börjar bli sjukt sugen på att baka tårtor!!
Men det finns det ju också särskilda butiker för. Finns en inne i Fuengirola som jag ska ta en närmare titt i! Casa Nordica här i Los Boliches har ju också en hel del till bakning.
Det enda jag kan känna att man saknar såhär när man hyr boende är alla bakformar & tillbehör. Det finns det med, men det kostar ju om man ska inhandla allt sånt nytt! Väldigt många hem här saknar ju dessutom ugn så jag ska kanske inte klaga på bristen av formar...;) Men lite får jag klaga för den steker ojämnt och den innehåller inte belysning! ;D
Jaja, så är det. Men båda barnen fyller i mars så man har ju trots allt börjat klura lite på detta med tårtor.
När jag beställde tårta till min 30 årsdag i november från, jag tror det hette costa cakes...inte helt säker men tror det hette så. Fruktansvärt besviken på innehållet som typ bara bestod av torr sockerkaka. Dåligt med kladdmojs i den! :(  Den kostade trots allt €45 så jag hade förväntat mig mer än ett snyggt yttre...
 
Ja jag får klura vidare på hur detta ska lösas inför födelsedagar. Har ju båda barnen och min käre älskling som fyller i mars så...uj uj...
 
Nej nu ska jag burra in mig en liten stund till under filten innan jag knoppar!
 
Ha en fortsatt grym helg!
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela