Nu är drömmen verklighet!

Möta eldslågor, ingen Hit!

Publicerad 2014-01-14 23:03:51 i Allmänt,

Ja idag har vädret varit något bättre än igår. Uppehåll och ganska bra temp. Idag mötte vi upp med kompisarna för lite lek! 
Ute några timmar och släppte loss och till slut däckade minsteman i vagnen. Han är tapper den gossen, men till slut så orkade han inte stå emot utan han stängde de blå! ;-)
Jag och gumman passade på att mysa lite extra i soffan när vi kom hem då han sov så gott i vagnen och sen var det bara att börja plocka lite....igen, för inatt anländer dom! Skåningarna!! Roligt!
Bäddat i ordning och tänt ljus och fixat & dolat i deras rum så hoppas de blir nöjda.
Tänt ljus överallt här nu faktiskt så det tar bort lite av den råa luften. Burriburr!!
 
Jaa...så nu är det i stort sett bara att sitta och vänta då...får glida på nätet och kolla lite. Finns alltid nåt spännande att glo på.
Tittar ut över husen här och får rysningar när jag tänker på att vi kan ha bott i huset borta i Fuengirola precis nu. Utan värme, vita väggar utan tavlor i stort sett överallt, kalt och ganska trist. Dessutom innehållande massa möss...uuäck!
Men man har ju funderat lite på det här med att bo på tolfte våningen också. Nu trivs vi och tjo & tjim. Men vad gör man om det skulle börja brinna?! Har ju en del lägenheter under oss så nog sitter man ofta och önskar att alla ska sköta sig och inte fjutta eld!
Tolv våningar med en liten på varje arm och mötas av eldslågor vill man inte!! Det vill man aldrig var man än befinner sig. Men här tar man sig dock inte så långt om det händer...
 
Nej ni, det orkar jag inte sitta och tänka mer på nu. Nu ska jag slösurfa och hoppas att mina små fortsätter sova gott. Verkar som lille gubben blivit mörkrädd. Varje kväll när jag släcker lampan så säger han; Jädd, också börjar han smågnälla och sen sover han lite oroligt...
 
Och i skrivande stund kom Elina och såg förvirrad ut och troligtvis letade hon efter toaletten i sömnen, för när jag gick efter henne till sovrummet så drog hon ner pyjamasbyxan och började inta position...:-)TOALETTEN!! ;/
 
God Natt på er!!
 
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-16 00:06:36

Gör en ordentlig genomgång. Kolla hur ni skulle göra ifall något hände och ha en liten "övning". Sedan släpper du det. På det viset vet du vad som behöver göras ifall något skulle hända, men du skulle inte behöva tänka på det och oroa dig för det hela tiden :-) Testa om det funkar. Det har funkat jättebra för mig.

Svar: Har funderat & funderat men kommer dock inte fram till så mycke... Bara å springa nerför alla "miljarder" trappsteg å hoppas på de bästa! ;)
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-18 18:58:01

Svar: Jo, men sådana grejer som att blöta en handduk och svepa runt barnen och sig själv t.ex. Sedan så beror det på var branden är. Skulle den vara långt ner så är det säkrare att stanna bakom en stängd dörr och vänta på räddningstjänst som kommer och evakuerar. Jag har gjort upp flera eventuella planer för om det skulle hända här. Få med sig barn och djur är prio ett och prio 2 är den externa hårddisken där alla foton är sparade o.s.v. Allt annat kan man skaffa på nytt, men levande varelser och foton är oersättliga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela