Nu är drömmen verklighet!

Fräser ur munnen på ungen

Publicerad 2014-01-03 22:15:47 i Allmänt,

Ja då var fredagen här och vi har bara tagit det lugnt. Brukar ju alltid bli mycket fart & fläkt när karln är hemma men nu är vi inte så pigga som vi brukar så då blir det lite "soft".
Varit till en park och lekt samt inhandlat fredagsmys!
 
Ta bollen & spring för livet är en lek Edvin gillar...;D men inte syster...;/
 
Då vi kom hem så satte jag igång med att baka kanelbullar och skulle fått till pepparkaksjitterbugg då vi hade ett paket deg kvar sen julen, men eftersom vi inte har elvisp i detta hushåll så blev det till att vispa marängsmet för hand. Blev dock inte rätt konsistens, så några pepparkaksjitterbugg blev det inte...:/
Men kanelbullar har vi ätit så vi har ont i magen...;)
Under kvällen har här busats och ätits chips. Lille Edvin pratar som bara den och det är ju helt fantastiskt när man hör allt som han snappat upp av det vi sagt. Elina däremot verkar höra dåligt och hoppas det beror på att hon är förkyld och att det slagit lock. Det verkar irritera henne en aning emellanåt också... Som att inte det vore nog så måste hon hamnat i nån ny hemsk fas. Om man säger nåt så kan det ganska ofta numera fräsa till ur munnen på henne! Låter riktigt spydig och säger gärna emot...puh!
Blir det sådär riktigt fint väder nån dag så tar vi nog bilen ut på tur och har pickninck på nåt fint ställe!
 
Nu får det bli lite kvällsmys med karln här tror jag bestämt!
 
Ha en ljuvlig helg alla!
 
Kram

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-03 23:15:58

Där är Connor också :-) Det fräser och han är riktigt kaxig ibland. Ska säga emot bara för att säga emot.

Svar: Ok, skönt att höra att fler är i samma sits...:) Ja kaxig skulle vara förnamnet vid vissa tillfällen..;D jösses!
Kimmi

Postat av: camilla

Publicerad 2014-01-06 19:10:06

hej

vi är en barnfamilj som har planer på att flytta ner till spanien från stockholm. min man hittade din blogg när vi sökte runt lite efter information. jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig om du skulle vilja ge tips och råd om hur man går tillväga.

hör gärna av dig :)

mvh
Camilla med familj

Svar: Hej där! Vad kul att ni hittat min blogg och hoppas den "ger nåt" ;) och vad kul att ni planerar spanienflytt! :) Du kan skicka mejl till mig. Står i högerspalten under "Maila mig"mvh Kimmi
Kimmi

Postat av: Steff

Publicerad 2014-01-06 19:36:07

Besök nåt ställe med barn som kanske kan fräsa tillbaka lite så slutar hon kanske med det otyget.

Postat av: camilla

Publicerad 2014-01-07 21:27:18

hej

jag kan inte hitta fram din mail :) har du möjlighet att kontakta mig på [email protected]?

med vänlig hälsning
Camilla

Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela