Nu är drömmen verklighet!

Ett grått Spanien idag...

Publicerad 2014-01-10 23:46:12 i Allmänt, Familj,

Då var fredagen över och dagen har varit riktigt mysig. Har varit sådär gråmulet och ganska svalt hela långa dagen. Hemma i Sverige går man nästan bara och väntar på att regnet ska ösa ner så fort det är grått, men här är ingen ide´att vänta på det för då får man vänta länge. Väldigt sällan det skvätter tycker jag! ;) Sällan dagtid i allafall...
 
Vi har nu även lyckats träffa en svensk familj som också är här för en längre tid. Riktigt kul, och skönt framförallt att ha någon/ några som man kan diskutera alla upplevelser och intryck med. 
Vi tog en promenad tillsammans idag och lekte en stund nere på stranden.
Idag bestämde jag mig (som så många gånger förr) att starta det där nya, hälsosamma livet. Ni vet...äta nyttigt & träna! 
Ätit nyttigt och en långpromenad gjord. Någon dag här ska jag gå ner på Sol Beach Fitness och fixa så jag får träna lite också! Blir ett 12-pass kort som man kan fördela hur man vill under loppet av 3 månader. Alltid en början. Kan ju inte träna de veckor som jag är ensam med barnen så det passar mig fint!
 
Förutom att vi är ute och leker om dagarna så får jag underhålla mina små på eftermiddagarna med lite barngymnastik här i den "brutalt" rymliga lägenheten! :)
Alla möjliga barnsånger på hög volym och sen kör vi! Små grodor och kullerbyttor, hoppar och slänger och gud vet vad! Slitsamt är det men kul har vi!
Snart lördag och dags för lördagsgodis. Blir en prövning för mamman som är sjukt beroende av socker. Kommer väl sitta och dregla över barnens godis...:/
Får köpa spanskt godis för det gillar i allafall inte jag...;)
Det mesta är oätbart enligt mig...uuäck! 
Imorgon vankas även loppis-marknad på feriaplatsen. Funderar på om jag ska gå dit och kika efter en grej faktiskt som jag såg för några veckor sen men aldrig kollade in närmre...tveksamt till att de är där nu men man vet aldrig!
 
Nej nu ska jag snart krypa ner hos mina små hjärtan där inne!
 
Ha en fin helg alla!
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-11 15:40:39

Ja, det finns plats i lägenheten för oss hoppas jag ;-) Oh, loppis är kul! Vore skoj om det vore något sådant under tiden vi är. Se vad de säljer på loppis i ett annat land :-)

Svar: Ni kommer en onsdag å....åker ni sen på lördan eller hur blev detta...? E loppis varje lördag... hmm...åker ni lördag hinner ni ju inte...typiskt de då...
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-12 21:16:02

Vi kommer en onsdag och åker hem den 2 februari klockan 14-nånting tror jag det var :-) Så en söndag hem.

Svar: Aha! Men då hinner ni ju me loppisen då! Kul! ;)
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-12 23:39:55

Svar: Härligt :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela