Nu är drömmen verklighet!

Start på något nytt

Publicerad 2013-09-01 15:44:00 i Allmänt,

Detta år (2013) inleddes med ytterligare mäklarkontakter i Spanien. Vi bokade in en resa på 4 dagar för att åka ner och se ut ett boende i Fuengirola.

Varför det blev just det området beror på att jag forskat mest runt det. Trots att vi vill integrera med den spanska befolkningen så valde vi  att bosätta oss i svenskarnas paradis. Där det finns svenska mataffärer, svenska läkare, svenska skolan och så vidare.

Detta på grund av att vi vill lära oss språket, områdena, hur det mesta funkar vad gäller vård och mycket annat först. Underlättar om man inleder med att lära känna lite vänner från Sverige som kanske har lite erfarenhet och kan tipsa oss om en del till en början. Sen har jag väl egentligen inga problem med att bo just där det är mycket svenskar. Jag gillar Sverige, absolut! Men saknar värmen!

Hur som helst! Vi fann ett townhouse i ett inhägnat område  i centrala Fuengirola med en mysig innergård eller vad man ska kalla det och en kommunal pool. Huset består av 4 sovrum, 2 badrum, 2 balkonger, 1 mindre terrass och en något större. Allt detta fördelat på 3 våningar. 100-150 meter till stranden är ju lyxigt måste jag säga!
Bra det eftersom lillkillen gillar att gräva och  gräva och gräva i sand! Gångavstånd till det mesta, vilket var ett krav eftersom vi inte har någon bil där. Skönt att bara kunna sätta barnen i vagnen och lalla iväg!

Åter till boendet. Det var möblerat med det nödvändigaste, så som sängar, soffa och en köksmöbel. Kan ha stått nån byrå där också. Skönt när det inte är allt för mycket inredning så att vi kan sätta vår egen lilla prägel på det också!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-01 20:28:45

Önskar er en riktigt bra och säker resa ned dit! *kram*

Postat av: Kimmi

Publicerad 2013-09-04 04:03:10

Tack, jag hör av mig! :) kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela