Nu är drömmen verklighet!

Skolplats...

Publicerad 2013-09-23 23:59:44 i Allmänt,

Idag efter frukost så tog jag med mig barnen och gick till stranden. Eftersom både Elina & Edvin har lite svårt för vågor. Blir verkligen livrädda båda två så det blirlätt påfrestande med en strandtur då båda ska hänga hos mamma. Elina var den som idag ville gå hem efter ganska kort stund så det fick det bli. Hem till poolen!! Ägaren till huset var idag hit med en "pest reject". En liten dosa som sätts i väggen och skickar ut elektromagnetiska vågor. Ej skadligt för någon. Bara skrämmer ut ohyran! Nu känns det som att vi är skyddade. Finns dock en del möss ute som inte har något emot att springa in. Väldigt slitsamma! Skulle idag prata med en "mäklare" om hur det funkar detta med kontrakt och om det är fullständigt omöjligt att dra sig ur. Jag känner helt enkelt inte för att bo så med barnen där man inte kan ha dörren öppen pga att mössen springer in. Är trots allt ena riktiga smittbärare. Fy! Men hon dök aldrig upp! Nej jag skulle vilja till lägenhet faktiskt och en som är lite mindre än det vi har nu. Min granne har en väninna som förhoppningsvis gör det lite klarare. Men men...får se hur det går. Gillar ju denna pueblon måste jag säga och läget kunde inte bli mycket bättre. Finns också en plats för gumman på en skola lite längre bort så nu måste jag försöka bestämma mig för om hon redan ska få prova på. Känns tidigt, men samtidigt känns det som att hon behöver träffa lite mer barn. Är så mycket med flytten som det är så kanske blir jobbigt för henne....hmm... Den är ju spansk så den kostar oss ju ingenting så man skulle kunna testa...Avslutade kvällen på samma vis som alla andra kvällar...kollandes på vågorna! Det gillar våra små. Skönt att sen bara gå hem och mysa!
Strandhäng blev det en liten stund!
Godingarna! Natti, nu ska sovas UTAN mus i garderoben!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-24 13:50:08

Är det som svenska "dagis" ungefär eller mer som skola?

Svar: Fatta de som det är mer skola men vet inte. Ska höra mer. Vill höra så jag får va me de första timmarna. Får ja inte de så väntar vi. Elina kommer nog inte våga annars. Allt nytt å sen bara lämna, de funkar inte.
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-24 22:59:25

Svar: Nej, det förstår jag. Svårt med språket och allt också och allt det främmande. Spännande sak att undersöka ändå :-)

Svar: Ja absolut! Är så nyfiken på allt här känner jag!
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela