Nu är drömmen verklighet!

Siesta är nyttigt!

Publicerad 2013-09-12 01:57:02 i Allmänt,

Återigen en dag med sol och värme! Precis som alla andra dagar så har vi gått vääldigt mycket. Har haft lite dåligt samvete då man hela tiden ser folk som är ute och joggar, tränar i såna där utegym, hänger och slänger i allt vad de nu är nere på stranden, cyklar och åker inlines. Jösses vad dom håller igång här! Strandpromenaden är väl cirka 8km lång tror jag så är ju perfekt att springa längs med den! Själv tycker jag nog att det är aningen varmt för att dra på mig träningskläder och ut och ränna. Får se när det svalnar av!  Poolen är passande nu så där har vi plaskat runt idag! Edvin var dock lite för trött så han gav snabbt upp och ville sova i vagnen.  Så himla skönt när det är så mycket sol så man inte behöver känna någon press för att hinna ut innan den går i moln!! Här går vi ut en tur efter frukost, sedan hem för lunch och siesta. Ja detta med siesta trodde jag ju inte jag skulle behöva men ack så fel jag hade! Man blir utmattad av solen så den lilla pausen är nyttig för oss alla så vi kan samla lite krafter och vara ute länge på kvällen när det svalnat något... Så himla avslappnat här jämfört med Sverige. Här jobbas det, tas siesta och jobbas och sen på kvällen så går hela familjer ut och umgås, leker i parker, äter på restaurang och grillar vid havet. Här nattar man inga barn vid 19-19.30 inte utan här kanske man rentav äter middag då!  Men! Nu är det aningen sent för lilla mig så God Natt på er!

Kommentarer

Postat av: Linda Söderlund

Publicerad 2013-09-12 11:31:31

Vilken härlig bild på Elina! Ni verkar ha det härligt rompa. :D Men än så kanske det känns mer som en semestertripp eller? Börjar du bli nått nervös över att vara helt ensam med barna där nere sen då? Det skulle nog jag vara iaf! Fortsätt och ha det gött vännen! :) Kram

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-12 18:35:09

Vilken härlig bild! Åh, sådana tider alltså. Då skulle vi nog passa in bra för Connor är nästan alltid uppe sent :-)

Postat av: Steff

Publicerad 2013-09-13 17:14:07

Nämen va säger du. ujjujj va kul ni måste ha det då:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela