Nu är drömmen verklighet!

Så gick Vi tillväga!

Publicerad 2013-09-04 04:00:16 i Allmänt,

Eftersom jag inte orkar sova så kan jag lika gärna skriva lite!
Då ni säkert undrar lite på hur man går till väga så tänkte jag berätta hur Vi gjorde. 
Tänka genom det hela, gärna ett par gånger! När vi tänkt klart och rabblat för och nackdelar, ekonomi hit och dit. Jobbmässigt är det ju inget paradis direkt. Tror absolut att det finns jobb för den som ligger i och letar!
Själv kommer jag att gå på en del föräldradagar och sambon kommer jobbpendla varannan vecka till Norge! Skulle vi trivas och vilja bo längre än 6 månader så fattar jag det som att man måste skriva sig i Spanien, men det tar vi då!
 Vi fick en mäklarkontakt som skickade boendeobjekt via mejl, vi åkte ner och kollade och vips så fann vi ett tilltalande! Då var det bara att åka hem och leva på Google! Fann ut att ett EU kort via försäkringskassan var bra då vi kan få den vård som i Sverige. Kostnadsfritt och väldigt enkelt att skaffa. Pass till minsteman givetvis, men sedan behövs inte mycket mer.....än! När vi kommer dit så är det första vi får lov att skaffa ett NIE nummer (spanskt personnummer) och det gör man på polisstationen om jag inte minns helt fel.
Ja detta blir sannerligen en utmaning!
För att få möjlighet till att skaffa internet osv så är detta ett måste vad jag förstått så det kan nog ta några dagar innan jag kan blogga igen skulle jag tro...
Nej nu blir det lite sömn innan klockan ringer!
Då blir det upp, slänga ihop det sista och till Gardermoen!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-09-04 06:55:31

Hej Kimmi!
Vad roligt för er! Jag kommer att följa dig på bloggen. Lycka till.

Postat av: Steffe

Publicerad 2013-09-13 17:22:19

Hugaligen då

Postat av: Catharina

Publicerad 2013-10-29 10:47:21

Hej, jätekul att läsa, står själv i funderingar på samma sak, så jag skulle gärna vilja få lite mer kontakt med er om det är ok :)
Med vänlig hälsning
Catharina

Svar: [email protected] . Hoppas att jag kan svara på era funderingar...:)
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela