Nu är drömmen verklighet!

Marknad och massa lek!

Publicerad 2013-09-16 00:12:00 i Allmänt, Familj, Kultur,

Det har varit en solig dag här i Fuengirola! Jag hade bestämt att jag skulle springa iväg till en bikini-shop en bit bort så det fick det bli. Fann ingen där som jag gillade men fann däremot 3st på vägen tillbaka när jag gick genom marknaden så nu har jag så jag klarar mig! Elina har även tjatat och tjatat om att åka häst & vagn då hon sett dessa köra genom stan ett antal gånger! Nu fann vi stationen för detta längs strandpromenaden. Kostade 20€ för en halvtimme. Var ganska mysigt får jag väl lov att erkänna och längs vägen såg jag tågstationen som jag letat så efter! För övrigt har det blivit det vanliga såsom poolbad och lek vid skeppet! Barna nöjda, alla nöjda!! :) Imorgon ska jag upp tidigt eftersom jag ska med grannen när hon ska lämna barnen på svenska skolan. Bra att veta var det ligger! Efter det ska vi ta en fika på ett café där många svenskar håller till tydligen.  Blir även bankkonto-fix imorgon för att förhoppningsvis kunna få internet. Tröttsamt att sitta och blogga i mobilen och framförallt vill jag komma igång med Skype!!
 
Söndagsmarknad innehållande kläder, keramik, skor, skivor och massa annat!
 
Det väldiga klätterskeppet precis där vi bor!

Kommentarer

Postat av: Pirjo

Publicerad 2013-09-16 01:54:39

Ni verkar ha det fint där, vi har oxå haft tankar ibland att flytta till spanien, men det blir lite svårt nu då jag jobbar som jag gör, men kanske då även jag blir pensionär....Ha det bra, kram!
Ps. Det är kul å följa din blogg!

Svar: Ja här e underbart! Ja du får satsa på de! :) Verkligen helt underbart! Kul att du kollar in bloggen! :) kram å ha de så bra!
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-16 16:27:17

Det där skeppet kommer Connor älska! :-D

Svar: Ja de e verkligen kanon! Har ett litet café intill me för dom som har möjlighet å ta de lugnt medan barnen leker! :)
Kimmi

Postat av: Steff

Publicerad 2013-09-16 22:15:31

Bra mera bilder så Alfred har nåt o kolla på....

Svar: Jo ja försöker få till lite bra bilder men blir bättre när ja kan lägga in från kameran!
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela