Nu är drömmen verklighet!

Hoppande spindel!

Publicerad 2013-09-11 00:17:00 i Allmänt, Upplevelser,

Idag hade vi planerat att gå på den väldiga marknaden på feriaplatsen här i Fuengirola. Där säljs frukt och grönt samt kläder, tyger och keramik om jag förstått det hela rätt...Men det här stället är helt enkelt större än jag trott och hela tiden dyker något intressant upp på vägen, sååå hmmm....de blev varken frukt eller grönt med hem idag!Däremot fick vi oss lite spookis-glass så vi var nöjda med det! Behöver vi inte längta hem efter glassbilen inte! Här har det varit varmt och skönt idag och är fortfarande + 26 så kan säga att vi njuter! Poolhäng varje dag nu! Känns helt otroligt att man ska få bo såhär! På en liten runda för att söva Edvin så ser man bananklasar i träden, apelsiner, citroner, fikon och alla möjliga vackra blommor som säljs i små krukor i Sverige men här växer vilt! Ödlor har vi sett och något mindre vackert, en hoppande spindel! Fy att jag inte svimmade när den studsa upp i luften och tog en fluga! Fast den var i vår tvättstuga ska ni veta!! Kan säga att det tog minst ett dygn innan jag gick in där igen... Dagen idag avrundades i allafall med en fruktstund på stranden och grävande i sanden förstås... Det är så otroligt avkopplande att sitta och se ut över havet! Nej nu ska jag nog krypa till kojs. Somnar gott till ljudet av vågor som slår mot stranden!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-11 20:46:47

Och sådant tar säkert de som är uppväxta i området för givet, precis som vi tar en del i Sverige för givet för att vi växt upp med det :-) Det ska bli så otroligt kul att hälsa på er! Jag har lite småfunderingar på februari, om det skulle funka för er?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela