Nu är drömmen verklighet!

Grubblerier!

Publicerad 2013-09-19 23:05:02 i Allmänt,

Ja nu har det gått drygt 2 veckor och jag längtar inte "hem" ....än! Efter första veckan måste jag erkänna att jag redan kände för att kolla efter nytt boende. Standarden här i Spanien är ju inte densamma som Sverige direkt! Vårat hem tyckte jag nog mest kändes som ett semesterboende. Marmorgolv överallt, ett riktigt enkelt och väldigt litet kök, tomma vita väggar & varmvattnet funkar som det vill. Finns ingen ac men det har vi inte lidit av än i allafall men nu är man ju lite orolig för vintern. Har aldrig varit i Spanien vintertid så jag vet inte hur kallt det blir. Sägs ju bli ganska rått och kallt i husen. Särskilt nära havet. Och var bor vi? Nästan I havet! Här finns ju självklart ingen uppvärmning men det är något vi har tänkt införskaffa givetvis. Vill absolut inte att barnen ska behöva frysa och vill ju själv inte frysa förstås. Är kväll, morgon och nattetid vad jag förstått som kan bli lite kyliga. Dock ej som svensk vinter då förstås...:) Allt detta har man grubblat på fram och tillbaka och barnen har krånglat och varit mammiga. Allt är nytt för oss alla så självklart blir det tufft. Men nu måste jag nog (peppar, peppar) säga att det känns bättre! Dom känns mer avslappnade och kan tänka sig att släppa mamma mer än 3 meter ifrån sig. Känns skönt! Men vi får först och främst tänka på det första året och inte livstid. Trivs vi efter cirka ett halvår kanske vi blir kvar. Vem vet... Funkar det ekonomiskt och allt sådant så visst! Värmen och folket är ju kanon, och för att inte tala om de vackra vyerna!

Kommentarer

Postat av: Steffo

Publicerad 2013-09-20 22:41:53

Släng upp ett tält inne i lägenheten o i tältet köres en kupevärmare,då kan ni ju alltid hoppa in där om kölden blir för sträng.

Svar: Ja vilken briljant lösning! :) njae... Får nog lösas på annat sätt...:)
Kimmi

Postat av: Cattis

Publicerad 2013-10-29 11:11:18

Hej, har som sagt hittat din blogg först idag, så därför kommer mina inlägg lite efter =), men det låter hur kul o mysigt som helst att flytta o "prov bo" i Spanien, hur tycker din sambo att de går att pendla?
Med vänlig hälsning
Catharina

Svar: Han har inte klagat nåt än så det funkar! Förutom att det blir väldigt dyrt vissa turer...Hälsningar Kimmi
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela