Nu är drömmen verklighet!

Äntligen!

Publicerad 2013-09-10 01:49:06 i Allmänt,

Ja nu äntligen kan jag slänga in ett inlägg! Det tog sin tid och vi har fortfarande inte ens fått möjlighet till att beställa internet till vårt boende! Var idag på banken där jag skulle fixa med konto. Orange är dom enda som inte kräver NIE nummer utan det räcker med ett spanskt bankkonto. MEN eftersom jag inte är särskilt duktig på spanska än och han inte kunde ett ord engelska så var det bara att vända på klacken och ut därifrån, lagomt irriterad! 
Vodafone räddade min dag, så nu kan jag visa att vi finns och vi har det bra!
Var ju bara för underbart att kliva ut från flygplatsen när det slog sådär härligt ljummen luft emot en!
Jag hade tidigare haft kontakt med en tjej som bor i området som vi ska bo i så hon fixade så att hennes man hämtade oss och en taxi fick köra vårat bagage!
Hur snälla och goa som helst! Hon hade även handlat till oss så att vi skulle ha lite i kylen när vi kom ner också. Fantastiskt!
Sedan vi kom ner har vi forskat i mataffärer, finns ju sååå mycket spännande och annorlunda jämfört med hemma i Sverige, härjat på stranden, hängt vid poolen, lekt vid det stora sjörövarskeppet intill där vi bor och gått och gått... Kom en karl någon dag efter att vi flyttat in och rabblade någon mening på spanska och viftade i armarna...jaha...vad kan han ha velat? Gas-tub-hämtar-gubben kan det ju ha varit...haha...ja det är nog bäst jag släpar ut tuben både torsdag & fredag ifall detta händer igen...
Spanskan får jag hoppas att jag lär mig fort för man känner sig något handikappad!
Det hela är ju en ganska stor omställning för oss alla, inte bara språkmässigt utan på mycket annat också och det har märkts på barnen då Elina fått lite taggigare attityd och Edvin hänger som ett frimärke på mig och gnäller för minsta lilla.
Vände dock lite idag efter poolhänget då de båda fick svalka sig ordentligt och leva ut lite!
Har ju trots allt bara gått fem dagar. Elina har faktiskt redan börjat med ett eget språk. Hon hör att de andra pratar annorlunda så hon vill ju inte vara sämre! Hihi...goa gumman min!
Måste göra er besvikna i detta inlägg med enbart text. Tar foton med kameran och dom bilderna får jag inte in i mobilen tyvärr, men ska försöka slänga in någon bild via mobilen i nästa inlägg!
Kramar

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-09-10 12:09:24

Ja, det tar nog lite tid innan ni ställt om er :-) Du ska se att Elina säkert snappar upp språket snabbare än er vuxna ;-)

Postat av: Steffe

Publicerad 2013-09-13 17:20:59

Ehh menar hon en flugsnappare??????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela