Nu är drömmen verklighet!

Vi har blivit med noshörning!

Publicerad 2013-10-16 22:35:00 i Allmänt,

Idag när gubben i stugan åkt mot Malaga flygplats så tog vi oss en tur mot bron för att kolla in sköldpaddor och fiskar. Var ju bara tvungen att gå inom butiken som jag tidigare köpt en aloe vera-blomma i för att fråga om hon hade fler! Jag köpte den sista förra gången och den var riktigt stor! Hon var så snäll så hon skulle plocka med en när hon åker till trädgårdshandlaren imorgon...:) Dom är så stora och fina och kostar endast 6€. Blir det fint på terrassen. Det tar sin lilla tid men till slut så!
Gick förbi en butik härom dagen och jag föll pladask för en så himla fin noshörning!
Orkade inte släppa den ur tankarna så idag gick jag dit ganska bestämt för att kolla in den lite närmre. Butiken var inte i billigaste laget och inte heller min lilla noshörning! Meeen fin var den och med hem följde den! ;)
Blir dock ett litet problem att placera ut den eftersom detta hus vi hyr inte har den vackraste inredningen precis, men så är det.
Som ni säkert redan vet så har ju allt vad gäller internet krånglat lite för mig och nu senast genom vodafone. Jag skaffade ju ett kontantkort där som kostade 20€ första gången och sedan skulle man fylla med 15€ varje månad för att behålla det antalet sms, samtalstid och internet som det innefattade. Jag gick dit någon dag för sent än det var tänkt på grund av att det var helgdag här så jag hade räknat med att få aktivera mitt kort på nytt för 20€. Å nej det behövs inte sa hon! Jag behövde bara betala refill på 15€. Så bra tänkte jag, betalade och gick därifrån utan kvitto. Att jag aldrig lär mig! Detta funkade ju givetvis inte eftersom nöten till biträde inte förstod mig skulle jag tro. Jag trodde att dom var ganska bra på engelska i detta område eftersom det är många svenskar, norskar och allt möjligt folkslag här. Men icke!
Glöm och gå vidare...in på orange och fixa ett där istället. Superbra service! Verkligen! EN person där kan engelska och gud vilken underbar människa! Nu betalar man 2,21€ i veckan så det känns bra...än så länge!
Måste även tillägga att första kontakten på vodafone var kanon även den!
Nu skulle jag vilja kasta mig på golvet och träna men har inte fått hit min matta och vanliga mattor finns det inte så många här än så motivationen tryter lite...får ta en bit sockerkaka istället. Måste få säga att jag saknar sverige vad gäller att baka. Visst, bara man vet vad allt heter och var det finns så går det väl men det smakar ju inte helt detsamma heller...
För övrigt har dagen varit ganska lugn. Tog en tur till lekparken nu på eftermiddagen så dom fick härja lite. Stötte på en mus...den var inte "in action" så det var ju skönt!
 
Så vacker!
 
Min fina noshörning!
 
Den här musen har nog stött på bättre dagar!
 
 
Natti natti på er alla!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2014-01-23 12:08:04

hihi, du skriver så roligt! :)

Svar: ;-) så bra det roar nån...;D Hihi...
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela