Nu är drömmen verklighet!

Sverige vs Spanien

Publicerad 2013-10-27 20:56:56 i Allmänt,

Ja det har ju sannerligen varit lite ståhej sedan vi flyttade hit till Fuengirola! 
Men jag kan inte säga att jag haft någon hemlängtan. Inte än i allafall. 
Man har velat flytta till lägenhet och vill väl fortfarande, och det på grund av dessa äckliga möss! Betalar man dyr hyra så ska man inte behöva trängas med möss. Vidrigt och särskilt när man har barn som är efter golven och leker och plockar.
Sverige är ett fint och fräscht land, fint om sommaren med gröna ängar och doften av skog är bra härlig. Vintern är för lång men den är lite mysig också....liiite. Jag tror faktiskt att vi kommer att landa där snart igen. Men vi provar nu det här året så får vi se. Jag har som sagt ingen hemlängtan men vi känner heller inte att det är här vi vill bo. Bra att testa detta år och se. Kan ändras åt vilket håll som helst! ;)
Spanien är varmt och skönt och framförallt vackert och det regnar ju inte som det gör hemma i Sverige! :)
Vi har dessutom cirka 100 meter till stranden, kanonfint poolområde och gångavstånd till centrum med alla möjliga butiker, diskotek, frisersalonger, nagelsalonger och ja...allt man kan tänkas behöva!
Men det är ju inte bara underbart! Hundskit lite överallt så man får köra slalom med vagnen, flugor, flugor och flugor i massor nu, kackerlackor (har som tur är inte stött på så många än) peppar peppar! Vattnet luktade när vi kom hit ungefär som att gå in på badhuset, klor. Vet inte om man vant sig men känner inte av det lika väl nu. Vi dricker inte vattnet.
Dessa stengolv tröttnade jag fort på! 
För och nackdelar med allt!
Fick jag bestämma skulle jag plocka med en massa massa mer varma härliga soldagar till Sverige!
Vi får se nu vad de närmsta dagarna har att bjuda på. Edvin är sjuk så här blir ingen utflykt. Hade tänkt oss iväg på en tur nu när herrn är här men det får vänta. 
Det är ju så fantastiskt att man kan åka ut på delfinsafari, djuphavsfiske, jetski, vattenskoter, parasailing, och vill man hålla sig på land så finns ju tivoliworld, fjärilsparken, zoo, åsnefarm, seaworld och massa massa mer! Allt är inte precis runt knuten men inte så långt undan heller! Liite lyxigt! ;)
 
Nu mys med lilla gumman min! ;)
 
Kram

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-10-28 10:50:38

Vi får hitta på nåt sånt skoj när vi hälsar på :-) Jag gillar också sol, men inte att sola utan mer ljuset. Så jag skulle inte kunna bo i ett land med många soldagar. Det är inte för inte som Skottland är mitt favoritland :-) Fler regndagar än Sverige där ju...hehe :-)

Svar: Absolut får vi göra det! Solar inte så mycket jag heller. Finns så mycket annat man får göra när man har två små med mycket spring i benen! :)
Kimmi

Postat av: catharina

Publicerad 2013-10-29 11:30:57

Hej igen, usch så tråkigt med förkylningar, hoppas ni kryar på er snart. jag har hittat till din blogg först idag, men är superglad över detta, så kul att läsa om er "resa" jag funderar nämligen på samma ska, så därför är det så kul o intressant att läsa o se hur det går för er, jag har massor med frågor som jag skulle vilja ställa till er, men tänkte att jag kanske kunde få mejla dig istället? Ha det gott i solen Med vänlig hälsning Catharina

Svar: Absolut! [email protected] . Kul att du läser min blogg nu då och hoppas verkligen du får något ut av det...:) Det är bara att mejla vid funderingar så svarar jag så fort jag hinner med! ;) Går i hundra med dessa små!
Kimmi

Postat av: Catharina

Publicerad 2013-10-29 13:32:15

Hej, jättekul att läsa om er o ert liv i Spanien, jag har funderingar på detta, så jag har massor med frågor jag skulle vilja ställa till er, kan jag nå er på annat sätt än via bloggen? De vore kanon. Med vänlig hälsning, Catharina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela