Nu är drömmen verklighet!

Sluta skolan går inte...sorry!

Publicerad 2013-10-14 23:00:34 i Allmänt,

Ja som ni redan vet så var det ju dags för skolan igen och inte blev det utan tårar. Gumman ville inte dit och jag ville ju inte att hon skulle gå heller om jag ska vara helt ärlig. Men har hon ett stön till pappa så har hon...
När de gått så satt jag och grät, grät & grät! Mår så dåligt i mamma-hjärtat när de små inte mår bra. Vi får se hur detta går. Jag är villig att prova denna veckan och blir det inte bättre så ska jag bannemej ha henne hemma!
Om det nu går att få ha henne hemma. När jag ringde skolan förra veckan och berättade att hon inte ville dit och att jag hellre vill ha henne hemma så gick inte det. I september hade det gått men nu var vi i oktober så...sorry! Det går inte sluta! Den enda som kan engelska är engelsk-läraren som jag försökte kommunicera med på telefon och jag kan säga att.. oj....inte konstigt de är kassa på engelska i Spanien! 
Det jag tror att jag fick ut av samtalet var att jag kunde behålla gumman hemma en vecka för att vänja henne till att gå upp tidigt. Blir hon sjuk så behövs både läkarintyg och pass...uj uj... Jag tycker ju inte heller att det ska behöva vara några som helst problem att ta henne ur skolan då den inte är obligatorisk, låter ju helknäppt! Eller vad tycker ni?
Blir spännande att se hur detta utvecklas....eller inte...
Åter till dagen som varit! Hämtade gumman som troligtvis hade gråtit en del idag. Enligt henne så var det hon och tjejen med snoddarna som gråtit idag, så hon var inte ensam! Sötnöten min!
Eftersom far hade lovat henne att välja överraskning efter hämtning så fick han stå för det!
Här har med andra ord lekts en hel del med kassaapparater, mat och pengar! Så kul så!
Stranden fick sig också ett besök! Tur att den ligger runt hörnet! Mor fick ju för sig att det kunde sköljas upp lik eftersom det har kantrat några flyktingbåtar utpå någonstans....sååå...blev inte mycket bading idag....:) Men imorgon! Efter inköp av gardinstång! Då hoppas vi återigen på kanonväder och lite strandhäng!
Bara jag lyckats övertala denne karl om att v50´n gör sig bättre i Spanien än i Sverige så ska ni få se att det blir lite utflykter frampå! Jag längtar såå!! Finns så mycket som jag vill åka och titta på!
Man får ju räkna med att bilen blir lite tilltufsad förstås...:/
Härom dagen stod vi och tittade på en som var lite inklämd. Han körde fram, svängde, backade, svängde, puttade lite på den framför och puttade på den bakom...vips, så var det bara att köra! Ja herregud!
Ja mycket får vi se här vill jag lova!
Nu tar jag kvällen! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-10-14 23:06:23

Det låter väldigt konstigt att barnen inte får sluta i och med att skolan inte är obligatorisk.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela