Nu är drömmen verklighet!

Lite shopping & rum-fix!

Publicerad 2013-10-15 22:56:00 i Allmänt,

Ja idag när gumman var på skola så lyckades jag nog mer eller mindre att övertala karln om att skola kanske inte är det bästa för snuttan. Klockan blev 14 och ÄNTLIGEN fick vi hämta henne! Tro det eller ej, hon kom halvt skuttande med ett leende på läpparna! Kan säga att vi båda kliar oss i skallen och inte helt vet hur vi ska göra! 
Hon verkade ha fått någon tjejkompis såg vi när vi gick så vi får ge det några dagar då. Vi tycker ju självklart att det är kul om hon får kompisar, jag kanske får kontakter, hon slipper lillebror några timmar och att hon lär sig språket. Skulle det inte gå bra så får jag väl köra lite spanska-undervisning hemma! Vi har ju ett gäng böcker nu som jag beställde! :) Men som sagt, veckan ut.
Det har en härlig dag som denna letats efter gardinstänger, gardiner, sandaler och tröjor till gumman. Vi fick med oss en del kläder till barnen i allafall! Riktiga kalaspriser på en massa kläder faktiskt!
Har under eftermiddagen grejat i ena rummet på plan 2 och fått in alla leksaker och fixat så det ska vara lite mysigt när svärmor kommer på besök. Är för mycket trappor upp till tornet som vi kallar det, så hon med sin onda rygg får nog njuta av lekrummet!
Har länge och väl planerat att få upp väggdekorerna där inne men det blir liksom aldrig av! Kanske inte ens fäster på dessa väggar....ja vi får se hur det blir!
Slänger upp en bild den dagen det blir av men nu är jag trött så nu slör ja rava i bingen, som min pappa säger! ;)
Saknar er alla där hemma! Längtar till 15 november! Wiiieee!! Och till december!!!
 
Här gick vi lös idag! Massa fina barnkläder, skor och inredning!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-10-15 23:03:44

Det kan verkligen gå upp och ner det där och ställa till många frågor och funderingar :-) Bra att ni undersöker saken noggrant i alla fall!

Sedan undrar jag på lite datum. Kan du skicka ett mail till mig om vilka datum i februari som ni vill ha besök? Vi tänkte stanna i 3 nätter. Robin är tyvärr inte övertalad än :-S Ni bestämmer vad som är bäst också, ifall du vill ha sällskap när du är själv med barnen eller om ni vill vara hela familjen :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela