Nu är drömmen verklighet!

Falukorv!

Publicerad 2013-10-31 20:18:20 i Allmänt,

Dagen inleddes med start på en ny migränattack så idag har vi bara "softat". Var jättefint väder idag men skuggan är faktiskt ganska sval måste jag nog erkänna.
Då jag kände mig helt fri från värk så blev det en lång tur i långsam takt längs med strandpromenaden för att inhandla halloweengodis. Enda lillfisan har pratat om på förmiddagen! 
Tog oss även en tur inom den svenskägda restaurangen "Viva" där Elina och Edvin fick sin sååå efterlängtade falukorv med mos, dock var det lite för mycket vitpeppar i moset för barnen så de åt mest bara korv. 
Själv beställde jag in ris med en härlig currykyckling till medan farmor gav sig på en entrecote. Underbart gott tror jag alla tyckte att det var! Bra personal och bra service!
 Kameran låg så fint där hemma så idag bjuds inte på några bilder dessvärre. Bara jag blir mig själv igen nu och hjärnan är mer på min sida så kanske kameran får följa med den också...;)
Fått tips på objektiv nu (som jag redan glömt vad det hette) så då kan det ju hända att det blir lite roligare också! Gillar verkligen att fota men känner nog att jag måste utveckla det hela lite nu.
 
För att blicka tillbaka till dessa strumpor som skulle avlägsna döda hudceller så kan jag säga att de funkade kanonbra! Tog lite längre tid innan huden släppte (6 dagar) med dessa än med de som jag hört använt "Baby Feet" där det har verkat släppa efter cirka 3 dagar. För mig med mitt tålamod så kommer jag troligtvis inte använda den sorten igen. Ska vara snabba resultat! Men har man tid över så går det säkert fortare om man exempelvis sätter fötterna i ett fotbad!
Utlovade bild på detta men för allas bästa så avstår jag helt!
 
Ha nu en ljuvlig kväll!
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela