Nu är drömmen verklighet!

Åter till skolan...

Publicerad 2013-10-13 22:33:18 i Allmänt,

Kan inte skryta med att det har hänt direkt mycket idag. Tagit det lilla lugna med barnen och varit och tittat på sköldpaddorna en sväng. Gumman släpade med pappsen till skeppet medan jag tog lillmonstret i vagnen för lite sömn! Han brukar vara stönig och kämpa för att hålla sig vaken men nu är dom båda genomförkylda så han somnade ganska fort. Då kunde ju inte jag göra annat än att passa på att kasta mig ut i solen. Blir inte så mycket solande måste jag säga. Barnen kräver ju trots allt mycket tid och dom varken ska eller orkar vistas särskilt länge i solen. 
Idag fick karln äran att klura ut en middag så det slutade med att vi satt på en restaurang vid havet! :)
Beställde in grillspett bestående av kött, paprika, lök och tomat och till det serverades strips och sallad.
Även ett stort fat med lite av havets läckerheter i friterat format! Ja får nog lov att säga att spettet föll mig mest i smaken. Men med tiden så kanske även jag föredrar friterade yngel framför kött & strips! ;)
Lite lek i parken och bad fick det bli innan man förberedde gummans låda inför skolan imorgon.
Hon fick vara hemma en vecka nu och ta in lite av de dagar hon var på skolan. Tredje dagen var tuff för henne och det förstår jag verkligen. En tuff liten tjej! Imorgon blir det att testa igen men då får pappsen följa henne. Jag är vek i detta fallet måste jag säga. Hade det varit en svensk skola så hade jag absolut kunnat lämna henne utan att gå och grubbla som jag gör nu. Nu funderar man ju på allt! Det gör ont i mig när jag vet att ingen förstår henne och hon inte dom samt att hon är en ganska försiktig tjej som inte tar för sig på det sättet man kanske hade önskat...hej hopp....ja vi får hoppas det går bra. Lillfisan kan i allafall räkna till fem på spanska och kan säga tack...;) Alltid något!
Nu blir det nog snart natten här även för mig! Dessa spanska rytmer fick man kliva ur ganska snabbt! Ska gumman orka upp till skolan så får vi köra a la Sweden! 
 
Denna bild skulle varit med igår...
 
...och den här härliga palmen som slänger in en & annan dadel på terrassen!
 
Ena linslusen...
 
 
...och den andra mer tokiga linslusen...:)
 
Havets friterade "läckerheter", sardiner,fiskyngel (tror jag), små bläckfiskar, bläckfiskringar och något annat skumt som smakade gott!
 
Utsikten från restaurangen var inte den sämsta!
 
Tokiga det är vi men hujedamej vad kul vi har!
 
Med det säger jag God Natt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-10-13 23:18:55

Du får berätta mer om skolan :-) Tycker det låter konstigt med skola redan i 3-årsåldern, men det är ju för att vi inte har det här på samma vis :-)

Svar: Jag tror de har dagis/förskola upp till 3 år och sen är det skola som gäller. Dock ej obligatoriskt förrän de är 6 år. Vet dock inte helt vad det går ut på men av det vi införskaffat så förstår man ju att de pysslar och grejar och så...jobbigt när man inte fick skola in...:/
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2013-10-14 23:07:33

Litegrann som här då, då det så kallade "allmän förskola" går in vid 3 års ålder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela