Nu är drömmen verklighet!

Äntligen internet...eller?

Publicerad 2013-10-12 22:41:54 i Allmänt,

Ja som ni säkert redan förstått så har detta internet dragit ut lite på tiden och jag har inte haft möjlighet att blogga i den utsträckning som det var tänkt. Men nu hoppas vi att det är här för att stanna!
Har ju hänt en del och tagits bilder med mobilen, men bilderna blir ju såå mycket finare med systemkameran så ni får troligtvis klara er utan de dagar, bilder och upplevelser som varit.
Dagen idag har varit solig, varm men det har fläktat sådär skönt så man slipper gå runt och svettas som i början när vi kom. Kunde inte ens städa ett rum utan att svetten rann!
Vi har klippt häck, skurat och spolat vår kaklade terrass. Jag har även städat inne så nu kan vi sova riiiktigt skönt! Tog oss en liten kvällstur som vanligt längs promenaden. Ett litet måste att gå ner och kolla vågorna innan vi tar natten!
Hösten kommer med stormsteg och temperaturen har sjunkit några grader. På morgonen när vi kommer ut nu så ligger det på +22 jämfört med de +26 vi hade i början (skuggtemp). I butikerna har höst/vinterkläder kommit fram! Jättesnygga kläder måste jag säga att de har här till skillnad från hemma i Sverige! Priserna är också väldigt bra! 
En del har ju faktiskt börjat dra på sig täckjackor, kängor och så vidare....själv tycker jag nog att det är aningen för tidigt! Nästa år kanske jag tänker annorlunda vid denna tiden, men nu sitter det svenska klimatet fortfarande kvar i tankarna så man fixar liksom att gå i kjol, flip-flops och en tunn tröja på kvällen!
Måste tyvärr sluta nu men slänger in några bilder! ;)
Den härliga strandpromenaden på hela 8km!
 
En av ingångarna till urbanisationen vi bor i!
 
Å där krångla datorhelsike! Verkar inte vara meningen att jag ska blogga.
Skulle lagt in ett par bilder till men de får väl vänta då! Hoppas jag har datorn på min sida imorgon för nu tröttnade jag kan jag säga! Natti natt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela