Nu är drömmen verklighet!

Ny bok & smarriga hallon!

Publicerad 2013-11-13 22:39:14 i Allmänt,

Onsdagen är snart förbi och vi närmar oss fredag! Vi längtar och längtar så vi snart spricker! Men vi får ta torsdagen först. Får se vad det blir imorgon...Lek och åter lek skulle jag tro, beroende på vad lille Edvin orkar. Han är ju genomförkyld den stackarn! 
Idag gjorde vi oss ett besök på "Hemingway" för att se om de hade svenska barnböcker. De flesta var på finska men vi fann åtminstone en bok! :) "Ellis går till doktorn".
 
 
Har längtat så mycket efter något nytt att läsa så vi hann inte mer än att äta lunch och sedan var det bara att slänga på sig ögonen och läsa. Jo ni läste rätt...jag har nu insett igen, precis som när jag gick USK-utbildningen att jag anstränger de små ögonen för mycket och det framkallar gärna migränen. Märkte nu när jag hade så mycket migrän att det var fruktansvärt att komma igång och läsa...såå det var bara att damma av bågarna det!
Känns väldigt mycket bättre måste jag säga!
I denna familjen läses ju en heel del sagor så de kom väl till pass.
 
Utforskade även en ny lekpark idag som båda gillade. Elina klättrade och Edvin gick runt och kastade apelsiner som hade ramlat ned från träden! ;)
Kom även en skvätt regn idag och kommer även lite nu i skrivande stund hör jag. Mysigt när det smattrar mot fönstren...
Fann oss även en liten frukt & grönt-hörna på gatan längre ned mot stranden där vi köpte med oss stora härliga hallon. Fantastiskt goda. Barnen kastade i sig alla utom ett, som jag tog i smyg!
 
Mmm...om jag ändå hade fått mer än ETT! ;P
 
Får bli ett återbesök till hörnan!
 
 
Sov sött alla!
 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela