Nu är drömmen verklighet!

Full bilist & längtan efter jul!

Publicerad 2013-11-24 22:29:59 i Allmänt,

Denna söndag har vi rullat runt i bilen och kollat lite vid Torremolinos. Åkte mest längs med stranden och det var ju jättefint med grönområden på stranden och en hel del lekplatser! Måste ju även berömma befolkningen för sin avslappnade inställning i trafiken...en som stannat mitt i vägen med sin tjej för att hångla. Alla tutade men de bara stod där. En galen spanjor sprang dit och skällde så de körde några meter och sedan var det dags för en kyss...:D Alla galna och han kliver ur och ser kalas-full ut och säger till oss;
Fiesta? Ehhh....No...säger vi.
Han flinar och sätter sig i bilen och en polisbil dyker upp med sirener igång och hej vilken fart han fick därifrån...:)
 
Det blev även en tur till Paloma parken i Benalmadena igen. Eftersom jag inte laddat kameran så kunde vi inte gå in på fjärilsparken som vi hade velat så det fick vänta... Kanonväder var det i allafall idag! Solen sken och blå himmel. Vi passade på att äta lite lunch i parken. Nästa gång får det bli till att packa kylväskan och ha picknick! Så himla vackert där så kan sitta i timmar och barnen kan springa omkring och härja bäst dom vill!
Tömt lite i huset har vi också gjort! Vi fick med en del från Sverige ändå verkar det som...jösses vilken tid det tar att få med allt.
På kvällskvisten vandrade vi ner till butiken längre ner på gatan för att kolla in lite julpynt! Det bästa Elina vet...och mamman med :) Vi har ju endast köpt en tomte så vi behöver ju lite till för att få upp stämningen...Julgran MÅSTE vi ju bara ha en! De juldekorationer och julgranspynt som finns här är ju mycket finare än hemma i Sverige får jag nog lov att säga! Oj vad mycket fint!
Nu får jag nog sätta mig och klia gumman på ryggen verkar det som. Sitter uppe och myser med oss nu när lillebror sover.
 
Sov sött!
 
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-11-25 17:34:34

I år verkar det vara "inne" med annorlunda julpynt i granen. Finns fullt med olika kulor att köpa i form av allt möjligt. Robotar, bilar, högklackade skor, mobiler o.s.v. :-) Hur är det med granar där ni bor? Blir det en levande eller en i plast?

Svar: De blir en i plast! De enda jag sett...:) Ja mycke sånt här med, men också massa massa fint! Blir alldeles sjuk!
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela