Nu är drömmen verklighet!

Det blåser i palmera idag!

Publicerad 2013-11-28 21:50:41 i Allmänt,

Alltid lika trist när karln åkt iväg men vi får göra det bästa av situationen!
Idag har det varit grått, blåsigt och några droppar regn har ramlat ned så vi tog bilen till Miramar köpcenter och åkte lite karusell, köpte jäst och lite annat!
Hade tänkt baka idag när det var lite halvtaskigt väder men dagen går såå himla fort! Vips så var det kvällen! Gick en tur inom bazaren bredvid för att kolla in lite julpynt, men det är inte helt lätt med en klåfingrig liten Edvin!
Säger man nej så pillas det ju gärna lite extra och säger jag nej fler gånger...ja då slänger vi granjäkel i golvet! Slitsam är vad han är!
Lite pysselgrejer fick följa med hem så nu får vi inte plats med mer!! Bara att pyssla.
Får hoppas på fler dagar med taskigt väder så att man får både baka och pyssla! ;) 
Just nu blåser det så det vibrerar i fönstrena! 
Märker av att husen inte är jättebra isolerade nu faktiskt så element får man köra på kvällen/natten nu om man inte ska frysa och på med gosiga täcken!
Hade det inte blåst så förbaskat så hade det varit riktigt skönt! 
Men men...mig gör det inte så mycket att det är lite svalt. Hade varit trist om det hade varit shorts-väder kring jul får jag nog lov att erkänna!
Nej nu blir det snart sängen här...lillkillen verkar sova oroligt även denna natt så får se hur det utvecklas. Mardömmar verkar det som...:/
 
Ha en riktigt go kväll/natt!
 
Kram
 
 

Kommentarer

Postat av: Catharina

Publicerad 2013-11-29 08:31:06

Meeen va duktig du är... Tusiken vågar du köra bil där nere, ä de inte svårt? O häftigt tempo? Jag har den bilden av Spanien att de tutas o körs bil rätt häftigt, men de kan va fel? Har ni er egen bil eller kan man hyra bil? Ä de i såfall dyrt med bränsle o hyra? Jag vågar inte ens köra bil i Sthlm... Här ä dom som galna i trafiken... : )

Svar: Känns ungefär som hemma fast man får ju ha mer tålamod och väldigt stor koll runtom sig! Det står bilar och blinkar här å var och i rondeller blinkar de inte åt något håll...tutas en del! Spanjorer gillar att tuta har ja märkt. Inte på mig...än... men tusan vad de tutas!! :) Är lite galna här i trafiken också måste jag nog säga... Tror det är lite billigare med bränsle här faktiskt. Har inte vågat mig iväg å tanka själv än. De har gubben fått göra! ;) Har hört att det ska finnas kalasbilligt att hyra under lågsäsong. Vi hyrde av en här i närheten, kosta oss 450 € för en månad, vilket jag tycker var ganska dyrt för lågsäsong. Ska forska mer i detta! :)
Kimmi

Postat av: Steff

Publicerad 2013-11-29 13:36:02

Tivoli I Teromolino får det väll bli i Maj när vi kommer..?????

Svar: E inte de i Benalmadena du menar? Får vi göra! :)
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela