Nu är drömmen verklighet!

Solsken ger gladare människor!

Publicerad 2013-12-14 21:12:30 i Allmänt,

Lördag och lucia är förbi! Det känns som tiden går så fort här jämfört med hemma i Sverige vintertid.
Här är det ljust, lagom temperatur och de flesta är glada!
I Sverige är det grått, kallt, slask och många, väldigt många är bittra. Inte ett dugg konstigt!
Tycker det är så roligt att gå och jämföra folket här jämfört med hemma. Spanjorerna är mysiga! Spelar ingen roll hur gamla de är så går de och håller hand, pussas & smeker längs ryggen och är så extremt härliga mot varann ute på gatorna.
Sen har man ju sett de kalla nordborna som måste varit frusna ända in i märgen, där mannen gick...tjaee cirka tre meter framför kvinnan i rask takt. Ingen närhet där inte. Detta var ju då ett skräckexempel! Något mysigare är väl de flesta...:) 
Stöter rätt vad det är på svenskar på gården och inte så mycket som ett "hej" får dom ur sig. 
Så fort en spanjor kliver in i hissen så hör man hola och när de kliver ur adios eller hasta luego
Kan skriva massa om detta men det tänker jag inte göra, inte nu iallafall...:)
Kan det vara så att den spanska befolkningen tack vare sitt klimat blir lite mer glada och kärvänliga och vi nordbor blir stela, kalla och tråkiga på grund av vårat?!
Detta gäller förstås inte alla men vääldigt många!
Ja så är det.
 
 
Gällande idag så har jag och barna lekt och myst som vanligt! "Lille" Edvin har börjat prata så otroligt mycket! Jösses! Han härmar ju allt som alla säger och han kan kroppsdelarna när jag frågar var allt sitter, trots att jag inte gått igenom det så mycket med honom som jag gjorde med Elina när hon var liten. Ja det sker mycket vill jag lova!
Inte bara bra saker förstås. Han tror ju också att han är lika stor som Elina och ska därför göra allt lika som henne. Med andra ord så slår sig Edvin en hel del!
Blev en skrämmande tidig kväll för Edvin ikväll också så vi får se hur denna natt blir!
 
Ha en mysig lördagkväll och en fin 3e advent imorgon!
 
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-12-15 18:59:44

Det är väl lite klassiskt det där med att man är lite mer öppen med känslor kring Medelhavet och lite mer tillstängda här uppe :-) Här finns tyvärr Jantelagen så folk får inte sticka ut. Gör man det måste man vara stark för uj vilket liv det blir om man inte följer normen :-S

Svar: Jo de e ju så! Så himla trist! Nä, släpp loss nu nordisar å visa känslorna lite mer öppet...;) Gillas skarpt!
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela