Nu är drömmen verklighet!

Himla stolt!

Publicerad 2013-12-28 22:41:26 i Allmänt,

Ja då var lördagen förbi och mina små troll ligger och sussar sött i sängen! Själv sitter jag och snorar för fullt och tänker på framtiden!
Har ju bara varit här snart 4 månader. Känner inte nån värre längtan hem men samtidigt heller inte att jag vill stadga mig här. Ja vi får se hur detta slutar. Efter sisådär ett halvår sägs det ju att man känner av om man vill eller inte. Snart gått ett halvår nu! 
Väntar och ser. Har ju funderingar på både Spanien och Sverige. Känns dock tryggare och bättre att sätta barnen i svensk skola. Uff! Jag får fundera vidare! :)
Nu har vi åtminstone gjort upp att nästa flytt blir den sista. Det ska vara ett boende vi trivs med och där man kan se barnen växa upp och må bra. Det ska vara precis som vi vill ha det och är det inte det så ska det inte krävas mycket för att få det till det! ;)
Större renoveringar orkar jag nog inte med igen...suck...
Jobb är ju lika viktigt det så det spelar ju också in en hel del. 
Men nu är det bara att njuta av den väldiga resa vi gör!
Måste nog erkänna att jag emellanåt tänker på vad det är vi gör och skakar lite på mig och känner mig sådär himla stolt! ;)
Med två små barn, sambo som är här varannan vecka och i ett helt annat land utan att känna en själ på denna plats innan vi flyttade. Språket kan jag ju heller inte så vi kör spanengelska och kroppsspråk! Det funkar det med!
Sjukt nöjd hittills och tycker att vi gjorde helt rätt! Ville inte bli fast med nåt hus innan vi provat detta. Då skulle man bara sitta där bitter som gammal och fundera på varför i hela friden man inte gjorde det. Dock förbaskat trist att sambon ej kan vara med oss hela tiden. Men så är det! Inom detta år ska vi ha löst det på ett eller annat sätt.
Blir vi inte kvar här efter detta prövoår så kanske vi återkommer som pensionärer! ;)
Helt klart ett land att trivas i! 
Nej nu gör det så ont i halsen så nu orkar jag inte skriva mer! ;D hihi...
 
Natta på er!
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-12-28 23:26:38

Tycker det är jättebra och starkt av er att testa detta! Helt rätt! Annars ångrar man sig bara :-) Ni har all rätt att vara stolta! Det är inte alla som vågar ta steget.

Svar: :-) hihi...nej de e ju inte de! Lite synd faktiskt men har full förståelse också! Livet har så mycket mer att erbjuda än det som finns innanför Arvikas rondeller. Synd att gå miste om de...:) lever bara 1 gång så man ska ta vara på det. Utforska & leva livet!! ;)
Kimmi

Postat av: Tess

Publicerad 2014-01-01 22:13:33

Svar: Därför jag gillar att resa :-) Fast när det gäller boende så trivs jag bra där jag är.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela