Nu är drömmen verklighet!

1a advent och massa massa lek...

Publicerad 2013-12-01 23:25:27 i Allmänt,

Ja här börjades ju dagen med den obligatoriska julkalendern (med choklad) givetvis! Tackar morfar för dessa!! Mycket uppskattat!
 
Nyvakna och förväntansfulla!
 
Sedan var det full rulle ända tills vi packat färdigt picknick och begav oss till stranden. Var ju himla fint väder så det fick bli så även idag. 
Massa folk som gick längs med promenaden och ett par indianer som stod och spelade flöjt. Så himla skön stämning!
Som tur är så stod dom precis intill rutschkanan & gungorna så man fick njuta till fullo!
Idag var det fler barn där, troligtvis för att det var söndag och många är lediga.
Elina kopplade av och försökte både leka och kommunicera med de spanska barnen. Kul att se!
 
Ett litet "break" i allt lekande
 
Ett par dagar nu har det varit riktigt fint! Svalt i skuggan då så där vill man inte sitta för länge! Men i solen är det kanon! Blåste inte fullt så mycket vid havet eller för övrigt heller idag så det var ljuvligt måste jag säga. Längtade inte hem till Sverige ens för en sekund!
Det här är det enda som skiljer sig aningen från vanlig jul. Det fina vädret som man kan få uppleva under dagarna ute i solen! Annars, i butiker och i hela staden så är det julpyntat. Centret har fått upp en stor gran, julklappserbjudande, tomtar här & där, folk dekorerar terrasser och så vidare...
Själva ska vi inhandla gran och lite annat juligt nu bara herrn kommer hem. Något enklare då!
 
Tillbaka till dagen idag! 
Efter mycket lek så fick min lille herre nog och ville vara för sig själv...
 
....uppenbarligen..
 
 
Gumman drog fleecejackan över sig och ville vila
 
Själv satt ja med tårna nedkörda i sanden, av med koftan och lapade sol!
Livskvalite´ mina vänner!
 
På väg tillbaka så dök vi inom hela TRE lekparker, matade duvor och köpte oss strips och festis som vi avnjöt i parken! 
Nu sover mina troll och snart jag likaså....förhoppningsvis. Tar alltid så himla lång tid för mig att krypa till kojs!
 
Till morgonen väntar nästa lucka och nästa spännande avsnitt av julkalendern!
Elina satt som klistrad!
 
Natta på er! 
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-12-01 23:54:29

I fredags postade vi julklappar till Elina och Edvin så hoppas de hinner komma fram :-)

Svar: Framme! ;) Tusen tack!
Kimmi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kimmi

Följ vår familjs äventyr i Spanien!

Maila mig

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela